ZET klasa 1-3
TYGODNIOWY BLOK TEMATYCZNY:„BEZPIECZNE WAKACJE”
TEMAT: „JESTEM BEZPIECZNY W SWOIM DOMU”
1.KARTKA Z KALENDARZA – naszykuj kartkę z bloku oraz kredki, zastanów się, jaki mamy dziś dzień tygodnia, jeśli potrafisz pisać to zapisz go na kartce.
Zaobserwuj pogodę za oknem i jeśli potrafisz, to narysuj prosty obrazek ilustrujący dzisiejszą pogodę.
2.Obejrzyj uważnie filmik pt.: „Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych” – otrzymasz kilka ważnych wskazówek.
Dla utrwalenia zasad związanych z bezpieczeństwem w domu przyjrzyj się poniższym ilustracjom ponieważ bezpieczne korzystanie ze sprzętów domowych jest bardzo ważne dla każdego człowieka.
NIE WŁĄCZAJ URZĄDZEŃ ELEKTRYCZNYCH, GDY MASZ MOKRE RĘCE!!!
RĘCE ZAWSZE POWINNY BYĆ SUCHE!!!
NIGDY NIE ZOSTAWIAJ ŻELAZKA WŁĄCZONEGO DO PRĄDU.
GROZI TO POŻAREM.
Przyjrzyj się poniższym ilustracjom, a dowiesz się, jakie inne niebezpieczeństwa mogą Cię spotkać w domu, gdy będziesz postępować nierozważnie.
3.Obejrzyj jeszcze jeden filmik pt.: „Co zrobić w przypadku wystąpienia pożaru w domulub w szkole”
Odpowiedz na pytania:
– co może być przyczyną pożaru w domu ?, (np. zapałki, materiały łatwopalne, zimne ognie, spięcie elektryczne, niedopałek papierosa, zapalona świeczka).
– jak postępować w przypadku wybuchu pożaru w domu?,
– co może być źródłem poparzeń w domu (np. gorące żelazko, nagrzany piec, piecyk, płomień gazu, gorąca woda, itp.)
4.Zabawa ruchowa „Uważaj na sygnał”.
Celem zabawy jest utrwalenie sposobów poruszania się podczas ewakuacji na wypadek pożaru.
Dziecko chodzi dowolnie po wyznaczonym miejscu w pokoju. Na sygnał wydany przez rodzica(np. gwizdek lub klaśnięcia w dłonie) –dziecko chodzi na czworaka lub pełza z głową nisko pochyloną, blisko podłogi, w kierunku drzwi. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
5.Posłuchaj piosenki ” Nie otwieraj drzwi”, a dowiesz się jak należy się zachować, kiedy zostajesz sam w domu.
W okresie wakacji może się zdarzyć, że zostaniecie w domu sami, bo rodzice na chwilę będą musieli wyjść np. do sklepu.
Posłuchaj piosenki kilka razy, spróbuj zapamiętać chociaż fragment piosenki, możesz też wyklaskiwać jej rytm.